Nog meer tips voor klantvriendelijke telefoonbeantwoording

Geschreven door: Nelly Boer
9 mei 2017

Nog meer tips voor klantvriendelijke telefoonbeantwoording

Kent je dat? Je belt naar een bedrijf en het duurt maar en duurt maar voordat er wordt opgenomen. En dan krijg je iemand aan de lijn Of je krijgt zo’n uitgebreide doorschakelkeuzemogelijkheid dat je, als je bij nummer 9 bent aanbeland, niet meer weet waar nummer 1 over ging. Hier word je meestal niet erg vrolijk van!
Hoe kan het beter? Klantvriendelijke telefoonbeantwoording is essentieel voor een succesvol contact. Je klant is immers het belangrijkste asset van je bedrijf! Nog meer tips voor klantvriendelijke telefoonbeantwoording kunnen daarbij helpen.

We hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet, hoe je het meest klantvriendelijk de telefoon kunt aannemen. Want: de eerste indruk kun je maar één keer maken!
Hoe effectief en klantgericht is jouw telefoonbeantwoording? De telefoon is het eerste contact met je bedrijf. Juist hier kun je het verschil maken met je concurrenten.

Als je gebeld wordt door een potentiële klant, wil deze natuurlijk binnenhalen. Dit eerste (telefonische) contact is de eerste indruk van je bedrijf en kan niet even worden overgedaan.
Een antwoordapparaat en voicemail zijn alleen populair bij de gebruikers, maar zeker niet bij je klanten of relaties.
Er ontstaat onzekerheid over: wordt het bericht wel afgeluisterd? En dan? Word ik teruggebeld? En wanneer? Sta daarom de bellers zoveel mogelijk zelf te woord en doe dat klantgericht!

12 tips voor klantvriendelijke telefoonbeantwoording

Wil je de 12 tips weten ?

Andere blogs

Al je links onder één noemer!

Al je links onder één noemer!

Al je links onder één noemer Herken je dit: je kunt ergens één link vermelden. Welke kies je nou?Je website? Facebook? LinkedIn? Instagram? Pinterest? Twitter? Xing? Youtube?Je wilt het liefst al je links onder één noemer hebben hebben.Je zou kunnen kiezen voor een...

Van het gas los

Van het gas los

“Van het gas los”. Een kreet die het hart van Groningers uit het aardbevingsgebied doet opspringen van vreugde. Over laagjeskleding en warmtebuizen. En ecologische voetprint. Waar je blij van wordt.

Professional tijdens een digitale bijeenkomst

Professional tijdens een digitale bijeenkomst

Professional tijdens een digitale bijeenkomst Ben jij een professional tijdens een digitale bijeenkomst? Wat wil je uitstralen?Is dat wat mensen zien ook wat je wilt laten zien van jezelf en je bedrijf?Geeft dat vertrouwen?Als je geen professionele uitstraling hebt op...

Nelly Boer

Uw Eigen Secretariaat is opgericht door Nelly Boer. De basis is gelegd in 20 jaar opleiding en ervaring in secretariële dienstverlening en management ondersteuning en daarna aangevuld met 18 jaar ervaring in meerdere eigen bedrijven.
Share This