Kamer van Koophandel en virtueel kantooradres

Geschreven door: Nelly Boer
17 juli 2017

Richtlijnen Kamer van Koophandel en virtueel kantooradres

Richtlijnen Kamer van Koophandel en virtueel kantooradres.
Wat is het verschil tussen bezoekadres, vestigingsadres en postadres?

Inschrijving vestiging in bedrijfsverzamelgebouw

Als je bedrijf gebruik maakt van de faciliteiten van een bedrijfsverzamelgebouw (of business center), dan mag je het adres van het bedrijfsverzamelgebouw alleen als bezoekadres opgeven in het Handelsregister als je daar permanent ruimte huurt. Wat zijn de regels?

Welk bezoekadres mag je inschrijven?

Als je je onderneming inschrijft bij de Kamer van Koophandel dan worden ook een of meer vestigingen van je bedrijf geregistreerd. Bij een vestiging registreert de KvK het postadres en het bezoekadres (zaakadres). Een adres kan alleen als bezoekadres worden ingeschreven als de KvK voldoende kan vaststellen dat je vestiging daar echt zit. De KvK stelt dit vast via het huurcontract. Dit geldt ook voor een vestiging in een bedrijfsverzamelgebouw. Blijkt uit het huurcontract dat je permanent kantoorruimte of een bureau op het adres huurt, dan mag je dit als je bezoekadres inschrijven in het Handelsregister. Dit wil niet zeggen dat je altijd aanwezig moet zijn, maar dat je de mogelijkheid hebt om permanent aanwezig te zijn.

Als je een bureau of kantoor voor bijvoorbeeld twee uur per week huurt, dan voldoe je niet aan de eis en registreert de KvK het niet als bezoekadres. Dit geldt ook voor de huur van zogenaamde virtuele kantoorruimte. In deze gevallen wordt je privéadres als bezoekadres ingeschreven. Als correspondentieadres mag je het adres van het bedrijfsverzamelgebouw wel gebruiken.

Controle

De KvK heeft regelmatig contact met verhuurders van bedrijfsverzamelgebouwen, omdat daar vaak veel wisselingen plaatsvinden in de huurders. Hiermee zorgt de KVK dat de gegevens in het Handelsregister correct zijn. Als bij een onderneming blijkt dat er toch geen sprake is van een vestiging, dan wordt deze vestiging uit het Handelsregister geschreven.

Bron: Kamer van Koophandel

 

Kamer van Koophandel en virtueel kantooradres

Wat zijn dan de voordelen van een virtueel kantooradres?

  1. Het staat professioneler om een virtueel kantooradres te hebben dan een thuisadres. Bijna iedereen zoekt tegenwoordig eerst je bedrijf op internet, voordat ze met je in zee gaan.
  2. Het voorkomt dat je zakelijke post “verdwijnt” tussen je privé post en een stapel folders.
  3. Je kunt de post dan door iemand anders laten sorteren, zodat jij belangrijker zaken kunt doen. Scannen en doorsturen per mail of per post doorsturen zijn de mogelijkheden.
  4. Ook als je veel in het buitenland bent, kun je je post laten afhandelen, scannen en doorsturen.
  5. Naast de postafhandeling kun je in een virtueel kantoor ook vaak je telefoon laten binnenkomen en je mailverkeer laten ordenen.
  6. Ook het huren van een kortstondige werk- of vergaderplek is meestal mogelijk.

Uw Eigen Secretariaat
Secretariële ondersteuning voor MKB, ZZP en overheid

Andere blogs

Al je links onder één noemer!

Al je links onder één noemer!

Al je links onder één noemer Herken je dit: je kunt ergens één link vermelden. Welke kies je nou?Je website? Facebook? LinkedIn? Instagram? Pinterest? Twitter? Xing? Youtube?Je wilt het liefst al je links onder één noemer hebben hebben.Je zou kunnen kiezen voor een...

Van het gas los

Van het gas los

“Van het gas los”. Een kreet die het hart van Groningers uit het aardbevingsgebied doet opspringen van vreugde. Over laagjeskleding en warmtebuizen. En ecologische voetprint. Waar je blij van wordt.

Professional tijdens een digitale bijeenkomst

Professional tijdens een digitale bijeenkomst

Professional tijdens een digitale bijeenkomst Ben jij een professional tijdens een digitale bijeenkomst? Wat wil je uitstralen?Is dat wat mensen zien ook wat je wilt laten zien van jezelf en je bedrijf?Geeft dat vertrouwen?Als je geen professionele uitstraling hebt op...

Nelly Boer

Uw Eigen Secretariaat is opgericht door Nelly Boer. De basis is gelegd in 20 jaar opleiding en ervaring in secretariële dienstverlening en management ondersteuning en daarna aangevuld met 18 jaar ervaring in meerdere eigen bedrijven.
Share This