Blog Openingszin bij koude acquisitie, hoe begin je nu?

Geschreven door: Nelly Boer
17 oktober 2014

Blog Openingszin bij koude acquisitie, hoe begin je nu?

 

De openingszin bij koude acquisitie bepaalt of de prospect je uitnodigt meer te vertellen of dat-ie gewoonweg ophangt.

Hoe gaat het vaak? Je wordt gebeld door een bedrijf dat vertelt dat ze een betrouwbaar telecombedrijf zijn die betere tarieven kan bieden dan je huidige leverancier en sowieso een betere dekking hebben. Hoezo? Weet de beller dan bij wie ik mijn telefoonabonnement heb lopen? En dan ratelt de persoon aan de andere kant door over de vele voordelen en abonnementen. Nou, daar sta je op te wachten! Als je dan probeert er tussen te komen, lukt dat vaak niet. En als je een vraag stelt, krijg je vaak het volgende “bandje” afgespeeld. Dat zijn van die acquisiteurs waar je meestal zo snel mogelijk vanaf wilt, bv. door te zeggen “geen belangstelling”. Maar hoe kan het dan beter?


Er zijn grofweg 5 verschillende fases in het gesprek:

1. Begroeting
2. Openingszin
3. Elevator-pitch
4. Vervolggesprek
5. Afspraak maken

Wil je meer weten over de 5 fases?

Zie ook: Telefonische Acquisitie is niet eng.

Uw Eigen Secretariaat
Secretariële ondersteuning voor MKB, ZZP en overheid

Andere blogs

Al je links onder één noemer!

Al je links onder één noemer!

Al je links onder één noemer Herken je dit: je kunt ergens één link vermelden. Welke kies je nou?Je website? Facebook? LinkedIn? Instagram? Pinterest? Twitter? Xing? Youtube?Je wilt het liefst al je links onder één noemer hebben hebben.Je zou kunnen kiezen voor een...

Van het gas los

Van het gas los

“Van het gas los”. Een kreet die het hart van Groningers uit het aardbevingsgebied doet opspringen van vreugde. Over laagjeskleding en warmtebuizen. En ecologische voetprint. Waar je blij van wordt.

Professional tijdens een digitale bijeenkomst

Professional tijdens een digitale bijeenkomst

Professional tijdens een digitale bijeenkomst Ben jij een professional tijdens een digitale bijeenkomst? Wat wil je uitstralen?Is dat wat mensen zien ook wat je wilt laten zien van jezelf en je bedrijf?Geeft dat vertrouwen?Als je geen professionele uitstraling hebt op...

Nelly Boer

Uw Eigen Secretariaat is opgericht door Nelly Boer. De basis is gelegd in 20 jaar opleiding en ervaring in secretariële dienstverlening en management ondersteuning en daarna aangevuld met 18 jaar ervaring in meerdere eigen bedrijven.
Share This