Blog Openingszin bij koude acquisitie, hoe begin je nu?
De openingszin bij koude acquisitie bepaalt of de prospect je uitnodigt meer te vertellen of dat-ie gewoonweg ophangt.
Hoe gaat het vaak? Je wordt gebeld door een bedrijf dat vertelt dat ze een betrouwbaar telecombedrijf zijn die betere tarieven kan bieden dan je huidige leverancier en sowieso een betere dekking hebben. Hoezo? Weet de beller dan bij wie ik mijn telefoonabonnement heb lopen? En dan ratelt de persoon aan de andere kant door over de vele voordelen en abonnementen. Nou, daar sta je op te wachten! Als je dan probeert er tussen te komen, lukt dat vaak niet. En als je een vraag stelt, krijg je vaak het volgende “bandje” afgespeeld. Dat zijn van die acquisiteurs waar je meestal zo snel mogelijk vanaf wilt, bv. door te zeggen “geen belangstelling”. Maar hoe kan het dan beter?
Er zijn grofweg 5 verschillende fases in het gesprek:
1. Begroeting
2. Openingszin
3. Elevator-pitch
4. Vervolggesprek
5. Afspraak maken
Wil je meer weten over de 5 fases?
Zie ook: Telefonische Acquisitie is niet eng.
Uw Eigen Secretariaat
Secretariële ondersteuning voor MKB, ZZP en overheid